2014. szeptember 30., kedd

Mocsolyák - Kalonda

Nem hímzés, de ez is az én, akarom mondani a mi munkánk. A férjemmel terveztük még tavaly szülőfalumba, Kalondára ezt az "interaktív parkot". Szombaton volt az ünnepélyes átadás. Igaz voltak még hiányosságok, többek között a tó vize elfolyt, mi is fedeztünk fel pár dolgot, amit másképpen kellett volna tervezni. De összességében véve szerintem jól sikerült. Európai Uniós pénzből, határon átnyúló projekt keretén belül a Hollókőiekkel együtt épült. Ott két tanösvényt alakítottak ki, érdemes azt is meglátogatni.
Aki szeretne bővebben olvasni az átadásról látogassa meg a Felvidék.ma oldalát. 
Nem az én képeim, loptam mindet az FB-ről.
 Köszönöm - Papp Sanyi, Pitypang, Puntigán Józsi
A képeken láthatjátok - a régi kalondai Ipoly malom kicsinyített mását, akácrönkökből épített nézőteret, színpadot, ami elég kicsinyke lett, de van Kalondán nagyszínpad, ahol már több magyar zenekar is fellépett - Republik, Edda, P-Mobil, Bikini, stb.
Tavacskát, amiben forogni fog a malomkerék, amit kurblival lehet megforgatni. A tavacska egyik része a régi kenderáztató mintájára volt kiképezve, faragott hidacska vezet rajta keresztül. Sőt egy oszlopot is beterveztünk, aminek a tetejére remélhetőleg tavasszal beköltözik egy gólyacsalád. Kalondát sajna régen elhagyták a gólyák, hátha :-)
A főkapu is faragó mesterek keze munkáját dicséri, ahogyan a kultúrház udvarán lévő szárazalja, az nincs a képeken, mint ahogy az új buszmegálló sem.
Az átadáson fellépet a gyerekeim tánccsoportja a Pitypang, ami az idén 15 éves. Novemberben lesz a buli :-)
Olyan büszke vagyok mikor látom őket táncolni, még a párom is megkönnyezi :-)
És a képek, ömlesztve





















Hímeztem is közben, a gyógynövényesből 3 kész van a negyedik félig, levendula színű fonalat kell vennem hozzá. És tegnap este elkezdtem a gyerekeim karácsonyi ajándékát is hímezni. Csak a fotózással vagyok bajban. De hozom azokat is :-)

Köszönöm, hogy erre jártál! 

5 megjegyzés:

  1. Jó, ha az ember visszaadhat valamit a szülőföldjének! Rátok még sokáig emlékezni fognak Kalondán!

    VálaszTörlés
  2. Gratulálok! A tervezéshez, a munka eredményéhez és a gyermekeidhez is! :)))

    VálaszTörlés
  3. Látod, ezt a fontos információt most olvasom először, mármint, hogy ezt ti terveztétek! Pedig már a sokadik helyen csodálom a jó hangulatú képeket! Nálam meg már reklamáltak, hogy erről nem írtam a programajánlóban az anzikszon. Sajnos én sem tudtam róla, előző nap este kérdezték megyek-e. Kár pedig, legközelebb ha ilyen lesz szóljatok időben, szívesen népszerűsítem én is!

    VálaszTörlés
  4. Gratulálok ehhez az óriási munkához!
    Tervbe vettem, hogy mindenféleképpen ellátogatunk oda, ha idén már nem is, de tavasszal biztos.
    Sok sikert kívánok Nektek!

    VálaszTörlés
  5. Kedves elveszett Rozy...! :)
    Kívánok Neked és egész családodnak békességes, örömökben és jó egészségben gazdag, áldott 2015-ös évet!
    Szeretettel: Palkó

    VálaszTörlés