2016. március 4., péntek

2016/5 - WORDS SAL 2016 - 3.rész


MUK-talanítás nem volt. Dolgoztam otthon is, utána egy hétig enyhe betegeskedés, és gyorsan eltelt a 3 hét :-) hímzés nélkül :-(
Nem vagyok teljesen megelégedve a színválasztásommal. Három egymás után következő szín - Anchor 1033, 1034 és 1035, mégis a legsötétebb nagyon elüt a másik kettőtől. A másik kettő meg nagyon közel van árnyalatban. Remélem, ha ki lesz az egész hímezve majd másként mutat. Ezért gondolkodok rajta, hogy kihímzem a magyar változatot is, csak más színekkel. Vagy az angolt még egyszer már színekkel? A kék magamnak készül, a másikat tudnám kinek ajándékozni, jó ajándék lenne (nem árulom el kinek ;-) Egyre jobban tetszik ez a minta, köszönöm Palkó :-) Annyira hiányzott már a hímzés, hogy tegnap 4 órás vasalás után éjjel 11,00-kor fogtam hozzá. Igaz már csak a betűk hiányoztak ebből a részből, de nem hagytam abba, amíg kész nem lett. 
A virágot Berni kapta a névnapjára a keresztanyjától, pont ott volt a konyhapulton mikor fényképeztem, így hát ő is rákerült a képre, jó kontrasztban van a kék színekkel.  



Most a március van soron a 2015-ös SAL-ból, de a hétvégén vendégeket várunk, nem tudom lesz-e időm hímzésre. Kinéztem pár tavaszi virágot is ( a CH-n indult SAL Gerda Bengsston mintáiból) de olyan különleges színek kellenek, amit eddig még nem használtam, és nem jutok el a boltba fonalat venni. Pedig jó lenne tavaszváró kopogtatónak az ajtóra még húsvét előtt.
Tegnap Bernivel elmentünk a losonci Nógrádi Galériába - bogár és lepke kiállításra. Kérte, hogy vegyek egy lepkét üveg alatt, kigombostűzve :-( , de nekem ez nem tetszik. Gyönyörűek ezek a lepkék, de nem szeretnék otthon gombostűzött lepkét nézegetni. Inkább megigértem , hogy hímzek neki lepkét. Tavaly, vagy tavalyelőtt a CH-n indult lepkés RR, gondolkodtam rajta, de nem mertem bevállalni (időhiány). Le is töltöttem a mintákat is, csak hozzá kellene fogni.
Ha már ott voltunk, megnéztük az állandó kiállátást is. Hát nagyobb helységekre emlékeztem anno gyermekkoromból. Négy kis helység kb. 4x4-es, 2-3 vitrinnel. Régészeti leletek, üveggyártás, zománcozott edények, a közeli gácsi (Halič) vár pár berendezési tárgya - köztük 6 keresztszemmel hímzett támlájú szék és pár festmény - Szabó Gyula képe, ő Losonc szülötte (neki van állandó kiállítása a házában, ahol élt) és egy Csontváry Kosztka Tivadar kép - nem tudom mi a hivatalos neve, fehérgémet ábrázol. Bevallom nem tudtam, hogy van Losoncon Csontváry  kép, szégyenlem is magam ezért. De eldöntöttük Bebivel, hogy gyakrabban látogatunk el a galériába. 

Kellemes napsütéses hétvégét és sok-sok kézimunkát kívánok!  

3 megjegyzés:

  1. Nekem tetszenek ezek a színek, szerintem szépen harmonizálnak.
    Már csak 5 rész van hátra, és készen is leszel - látod, megy ez Neked, ha akarod! :)
    Szép hétvégét!

    VálaszTörlés
  2. Szerintem is mennek egymáshoz a színek.
    Jó túristának lenni néha a lakóhelyünkön is!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép a hímzés és milyen klassz programotok volt :) A hímzett lepkére szavaznék én is :)
    szép hétvégét!

    VálaszTörlés